http://newyork.hyves.net/classifieds/
http://e-learning.hyves.net/
9 May 2007, 15:14
Afgelopen week zijn Mirjam Cornelissen van SBO en ik begonnen met de voorbereidingen voor het 9e National E-learning Congres. We willen graag dat het congres de ontmoetingsplek blijft voor allen die in Nederland geinteresseerd zijn in e-learning. Belangrijke vragen zijn dan ook: wat zijn de ontwikkelingen en waarvan willen de bezoekers op de hoogte worden gebracht. We hebben al flink zitten brainstormen, maar zouden ook graag gebruik maken van de collectieve intelligentie van deze Hyves-groep. Dus, als je ideeen, interessante sprekers, aansprekende cases hebt, laat je het dan weten?
Bedankt, Harm Weistra
17 Feb, 23:23
Het lijkt me interessant om aandacht te besteden aan Open Source ELO's. Veel scholen lopen tegen het kostenplaatje aan en docenten hebben dit niet in eigen hand. Verder ook het individuele gebruik van bijv. hyves, weblogs, wiki's enz. het lijkt me leuk dit als workshops/good practices aan de orde te laten komen. Groetjes, Abjini
17 Feb, 23:47
Lijkt me een goed idde.
Ik neem het mee in de voorbereiding.
Bedankt voor de suggestie!
Wie weet zien we elkaar volgend jaar op het congres.
Groet,
Harm
24 Feb, 09:16
De ontwikkeling van persoonlijke leeromgevingen, de vraag hebben we wel een ELO/LMS nodig, de stand van zaken mbt (open) standaarden, serendipity
4 Jun, 09:00
Ik zou, als docent Engels en ICT&O adviseur, behoefte hebben aan informatie over de aansluiting van ICT aan de huidige onderwijs trend. Door eerst te kijken wat voor behoefte er ontstaat uit de manier van lesgeven en hoe ICT daarop kan aansluiten; face-to-face vs. blended learning, groepswerk vs. docent centraal onderwijs. Met andere woorden wat voor gevolgen heeft onderwijsbeleid op ICT ontwikkelingen in het onderwijs?
5 Jun, 16:52
Lijkt me een goed plan. Veel onderwijsinstellingen hebben ELO's zoals Blackboard aangeschaft met het idee: laten we zien wat we er mee kunnen.
Je ziet in toenemende mate de vraag opkomen wat dit heeft opgeleverd en hoe ICT beter kan aansluiten bij de (veranderende) eisen t.a.v. het onderwijs.
Lastig is wel dat onderwijsbeleid gevolgen voor ICT moet hebben, maar dat ICT vormen van onderwijs mogelijk maakt die zonder ICT niet of moeilijk kunnen. Beetje kip-ei-verhaal dus.
|
Subject
|
Started by
|
Replies
|
Last
|
|
|
Harm Weistra